a

TEAM BUILDING FUN MODUL

TRÉFÁS CSAPATÉPÍTŐ PROGRAMJAINK
Ebben a modulban olyan tréfás, könnyed programelemeket kínálunk, amik észrevétlenül /nem direkt módszerekkel/ építik a kollektívát és felejthetetlen élményt adnak minden résztvevőnek sok-sok közös nevetéssel. A programok hossza 20-90 perc között változik, csoportlétszámtól és kitűzött céltól is függően. Az elemek szinte mindegyike szabadtéren is kivitelezhető, ha az időjárás engedi. Természetesen a tematikus gyakorlatok tárháza ennél lényegesen bővebb a speciális igényekhez igazítjuk programjainkat a legmagasabb hozam elérése érdekében.
Még több szervezet- és készségfejlesztő speciális területeket érintő – programunk a KÉSZSÉGFEJLESZTÉS modulban található.

CSAPATÉPÍTÉS, CSAPATERŐSÍTÉS
A csapat több, mint pusztán a tagok összessége. Az együtt dolgozó munkatársak szinergia hatása mindig aktuálissá teszi a teamek építését, újraépítését és erősítését. A közösen megélt élmények, a jól strukturált gyakorlatok garantáltan újraélesztik a „mi” tudatot. A csapatban erősödik vagy stabilizálódik a sikerélmény, s ezáltal az önbizalom és a magabiztosság is. Jellemzően ezekre a vonulatokra fókuszálunk, s ha csak konkrét speciális igény nem fogalmazódik meg, kerüljük a konfrontatív, vagy negatív értelemben versengő jellegű forgatókönyveket.


VÁLASZTHATÓ PROGRAMOK

Majdnem lehetetlen küldetés

A lehetetlennek, megoldhatatlannak tűnő feladványok sora végeláthatatlan és örökké izgalmas kihívás. A „mission impossible” kizökkent a gondolkodási sémáinkból (think outside the box), a csapat végülis sikerrel veszi az akadályokat, a sikerélmény pedig katartikus…

Nem lát, nem hal, nem beszél
A küldetést végrehajtó csapattárs nem lát. Az őt irányító vezér nem látja őt. Akik látják, és a vezért irányítják, segítik, viszont nem szólalhatnak meg. Izgalmas misszió, igazi csapatmunka vészesen kesze-kusza kommunikációs környezetben.

A mérleg nyelve
A „szakadék felett” átívelő fatörzsre véletlenszerűen ráálló csapattagok meghatározott kritérium szerinti sorba rendezése a cél. Ha hiba csúszik a gépezetbe, a csapattársak válnak az adott csapattag érzék szerveivé, és a játék egyre csak bonyolódik … A végső cél egy élő emberi mérleg létrehozása.

Hélium rúd
Akkor vagyunk sikeresek, ha egy irányba „húzzuk a szekeret”. Persze ehhez kell egy jó vezér is!

Szédületes büntetőrúgó
Kihagyni a ziccert vétek. Kihagyni a büntetőt: főbenjáró bűn. No de mindezt „megrészegülve”? Szenzációs, lendületes, szédületes!

Rettegés hegye
Bekötött szemmel, egyetlen biztonságot jelentő kötél segítségével természet alkotta akadályok (szakadékok, kidőlt fák, sziklák) leküzdése az erdő 200-300 m-es szakaszán egymáshoz és a kötélhez kötözve (egy látó emberrel), miközben váratlan meglepetések érik a csapatot, s mikor már azt hiszik, elérték céljukat, akkor kezdődik az igazi megpróbáltatás.

Csapdába esve
A hegy tetején csapdába esik a csapat. A szorosan összekötözött „embercsomó” csak együtt mozogva, egymást segítve találhatja meg a kivezető utat. Hiba esetén az egész csapat hegyi guruló menetbe kényszerül. Az erdő akadályainak zsákutcáiba jutva, azokon keresztülrágva maguk kell, hogy felfedezzék a kivezető utat. Mindeközben vadászniuk kell a környezetbe nem illő, a játékmester által szándékosan félrevezető jelenségekre is.

Kifeszítve
Számos érdekes, izgalmas és tanulságos verseny feladat, mely során emberméretű segédanyagok használatával, egymással szoros kontaktusban, de mégis testi érintkezés nélkül – egy speciális szerkezet felépítésével és használatával – mentik meg bajba jutott társaikat a csapatok. 

Szemtelenül
El tudjuk-e képzelni, mi történik abban az esetben, ha a látásunkat ideiglenesen elveszítve kell eligazodnunk a játék világában, s úgy kell megoldanunk a feladatunkat, hogy szaglással, tapintással tájékozódva, a hallásunkra támaszkodva érjünk el eredményt. Ebben a játékban igen fontos a kreativitás, a csapatmunka, az egymásra figyelés. Számos érdekes, izgalmas és tanulságos helyzet áll elő azáltal, hogy nem használhatjuk a szemünket.

Veszélyes hulladék
Szállítsátok a radioaktív hulladékot a megsemmisítőbe! Csapatmunka szűkös erőforrásokkal, a kreativitás, a közös gondolkodás, a brainstorming gyakorlása. Az egyetlen járható út az együttműködés.

Sok jó kis helyen
A csoport egy 4x6 m- es műanyag, földre kiterített ponyvára áll. Feladatuk teljesen megfordítani maguk alatt a ponyvát úgy, hogy a csapat egyetlen tagja sem léphet le róla, így egyre kisebb helyen kell együtt maradni. A hajtogatás művészete! Ki tud többet hajtani?

Életmentő bor
Látványos, nagy koncentrációkészséget igénylő játék . A vízzel/borral teli óriás ballonra körkörösen kötözött kötelek segítségével a ballonban lévő anyag kiporciózása kisebb előre elhelyezett edényekbe, anélkül, hogy az elhatárolt területre belépnének és a köteleken kívül máshoz érnének.

Pozitív pletyka
Mentálisan felejthetetlen élményt okozó interaktív játék. Valamennyi játékos a rá jellemző pozitív élmények, jelzők tucatjával találja szembe magát játékostársai jóvoltából. A dicséretet azonban valahogy meg kell hálálni…

Három találat
Kosárra dobás művészete, ahol a precizitás és a találati ráta a csapattagok hatékony segítségén múlik.

Egyensúly és rend
A viszonylag keskeny pallón fegyelmezett rendbe kell rendeződni a csapatnak a meghatározott paraméter szerint. Közben lelépni tilos, egymást segíteni viszont kifejezetten ajánlott. A hibákért kemény árat kell fizetni...

Közösségi verseny-puzzle
A csapat tagjainak egy alakzatot kell összerakniuk úgy, hogy minden tag csak részelemeket birtokol, amihez a többiek nem nyúlhatnak. A közös „kupaccal” persze bárki szabadon garázdálkodhat…

Darumadár pengeélen
A torony építéséhez szükséges elemek a kör közepén vesztegelnek. A csipesz csak tökéletes csapatkoordinációval válik hasznos munkaeszközzé. Melyik csapat tudja adott idő alatt a legmagasabb tornyot építeni?

Lávafolyam bazaltpillér
A sodró lávafolyamból néhány stabil bazaltpillér látszik csak, s a csapatnak át kell jutni a másik partra, az életet jelentő biztonságba. Három palló, s az alattunk suhanó tűzfolyó vajon sikerül-e épségben átkelni mindenkinek?

Karika nagy utazása
A hulahopp karika vidám utazása a csapaton át úgy, hogy az „útvonal” egyre bonyolultabb. Persze a nagyobb kihívások teljesítése extra pontokkal kecsegtet, ami a végelszámolásban még jól jöhet…

Frontális támadás a négyzeten
A két fél csapat egymásnak esik és csak a jó taktika teszi lehetővé a zökkenőmentes helycserét. Koncentráció, egymásra figyelés, kreativitás és kooperáció a siker érdekében.

A tojás nagy zuhanása
Az erőforrások igen korlátozottak, a feladat viszont egészen konkrét: meg védeni a tojást úgy, hogy a zuhanást épen (törés- és repedésmentesen) átvészelje. Kreativitás, közös gondolkodás, szinergia felsőfokon, s néhány igen szellemes megoldás az esemény mementójául…

A sosem lehetetlen küldetés
Játékcsokor, amelynél kizárt az álomba merülés, mert megpörgeti az agytekervényeket, szinte halljuk, ahogy lezuhannak nagy tantuszok és napvilágot látnak egyszerűnek tűnő, de korántsem egyszerű összefüggések. Hogyan könnyebb, magányosan vagy csapatban?  Nálatok a megoldókulcs!

Adjuk el magunkat!  
Egy küldetés, egy dilemma. A csapat minden tagjának ugyanazt a célt kell teljesíteni: kíváncsiak vagyunk, hogyan képes az egyén, a saját érdekeit képviselni? A feladatban megfigyelhető az izgalmas versengés, és a tanulságos végkifejlet, mégis minden csapattag feszülten figyel, taktikázik. Ne add fel, add el! Magad! 

Szókockacukor
A csapat alkotta betűkészlettel való játékszabályokhoz kötött. A résztvevők, miután megszavazzák az építőt, izgalommal követik nyomon, hogy az teljesíti-e a csoport misszióját:  vagyis bekötött szemmel a fülére hagyatkozva fel tudja-e építeni a legmagasabb, értelmes szótornyot. Ügyesség és a csoport egészétől várt kooperáció elengedhetetlen.

A vak kosaras
Mókás ügyességi játék, ahol a hangulat garantált. A csoport látó tagjai szóban segítik a társaikat, akik vakon játszák a feladatot. Csapatmunka nélkül nincs siker, ki lesz tehát a nyertes? Lendületes, kacagtató, feszültségoldó játék. Időnként talán vak vezet világtalant?

Megtalálni Hangváros-t
Hangvárosig hosszú az út és a csoporttagok csak egymásra számíthatnak.  Teljesen vakon, és összekötözve minden bátorságukat összeszedve keresik és ha jól csinálják meg is találják a helyes ösvényt, amelyen a csoport eljuthat a biztonságot jelentő civilizációba.  

Menekülés Alcatrazból
A méltán hírhedt börtönből nem „csak” megszökni nehéz. A szökevények elé, számos akadály hárul, mielőtt tényleg szabadnak érezhetnék magunkat! Szuper ügyességi játék, melyben a csoport megízlelheti mitől jó, a jó kommunikáció!

Összehangolt gépezet
A résztvevők gyors döntést hoznak,  mi az a masina amit ők maguk meg tudnak formálni. Nem elég ezt elképzelni, meg is kell alkotni! A minden elemében mozgó, kattogó, interaktív gép, így kel életre munkájuk eredményeként. A feladat azonban annyi összetevős, ahányan alkotják a csoportot. Kihívás a javából.

Kapcsolataink hálójában
Mindennapjaink során nem is érezzük, mennyire szükség van a másikra. Sokszor tévesen azt gondoljuk, egyedül könnyebb és főképp gyorsabb.  A feladatban hamar rávilágítjuk az egyént, miben rejlik az igazi csapatmunka. Hogyan alkot a társaság egy hatalmas „pókhálót” melyben mindenki hol szolgáltató, hol fogyasztó. A felismerés után olajazottabban működhet a csapat.

Közösségi Költemény 
Kreatív alkotófolyamat, melyben a társaság asszociációs és empatikus képességét kell elővenni. Képzeletnek csak a kreativitás szabhat határt, de a közösségi élmény fokozódik, így közösen szárnyal az alkotócsoport. A kész művek szép emlékek lesznek!

Linzer Riport, avagy a közösségi interjú
Rohanó, munkával teli hétköznapok nem engedik meg a csapattársak mélyebb megismerését. A riport alatt azonban a tréner által irányított villám-beszélgetések során minden kiderül. A pozitív élmények meghatározóak a későbbi együttműködések során, nem beszélve a közös kapcsolási pontokról. A riporterek végül bemutatják az alanyaikat, így részvevők mindegyike pozitív élménnyel távozik.

Kék szeműeké a világ
Tényleg vannak különleges képességűek, vagy csak érzéki csalódás az egész? Miként változhat a teljesítmény, annak függvényében, mekkora és milyen az alkotórendszer? A feladatban bizonyítást nyer, hogy egyenlő esélyekkel az eredmények is közel azonosak, vagy mégsem? Kinek mi a jó rendszer, hogyan készül közös rendszer, és hogyan alkalmazzuk azt a munkánk során.

TV-Shop
Humorral, nevetéssel teli csapatjáték, melyben a résztvevők a TV sztárok. Hogyan készül egy vonzó termék, amikor az erőforrások korlátozottak, az információk kesze-kuszák, az idő pedig sakkban tart. Nem elég a tervezés, fontos része a programnak az előadás is. Legyetek kreatívak, interaktívak és szórakoztatóak. Később jó lesz visszanézni a felvett műveket.

Páros kirakó 
Párokban, mégis egy célért küzd a csoport. A feladatban éles eszűnek és éles szeműnek kell lenni, hiszen a párosok egyik tagja csak instrukciókat ad, a páros fogadó tagja pedig némán készíti az alakzatot. Nem az egyéni idő a legfontosabb, hanem a csoport összteljesítménye, persze mindenkinek gyorsnak, de főképp hatékonynak kell lennie! Cél az egyirányú kommunikációs nehézségek áthidalása.

Használhatatlanságok vására 
Mennyire gyorsan és milyen módon reagál a csoport, ha haszontalanságot kell eladnia? Hogyan vágja ki magát a társaság egy lehetetlennek tűnő szituációban? A random tárgyválasztás után, nincs sok idő tétlenkedni, brainstorming, majd irány a vásártér.

Építs várat 
Érdekes és izgalmas mód, amivel a csoportot kilendítjük a komfort-zónából, ahol a cél az egyoldalú kommunikáció leküzdése. A feladat egyszerűnek tűnik, építsetek tökéletesen egyforma  erőforrásokból, két tökéletesen egyforma monumentális várat!

Vak-kirakós 
Szemléltető játék, annak bizonyítására mennyire fontos az információáramlás. Nagy kihívást jelent az egymást nem látó társaságot, csupán szavak segítségével ugyanarra az alkotási folyamatra buzdítani. Fontos a korrekt, sallangmentes adatközlés, ezzel egyidőben a precíz kivitelezés.

Teniszlabda reptetés 
Igen korlátozott erőforrások segítségével a csoport feladata egy olyan építmény megalkotása, mely megfelel a reptetés szabályainak. Fontos az ötletbörze és az előremutató gondolkodás, hiszen a cél a labda vízszintes tovajuttatása mellett, a szerkezet megalkotó folyamatának, és a megalkotók munkájának bemutatása is. 

Pletykográf avagy a belső hírek terjedése
Egy nagyszerű játék, amely a csapaton belüli információáramlást modellezi. A kiinduló szöveget közösen írjuk, amely egy a céget érintő pikáns történet. A csapattagok a különféle helyzetek során direkt, vagy indirekt módon változtatják meg a mesét, s a végén kiderül, mennyi maradt az eredeti sztoriból.   

Balanszban maradni…
Az akadálypályán folyamatos mozgással kell leküzdeni a mesterségesen gerjesztett, többféle helyzetet. A sorversenyben a csapat tagjai felváltva kapják az egyes próbatételeket, az idő és a teljesítmény is számít. 

 

Letölthető "Csapatépítő programok, tréningek 2018/19 kiadványunk"

ÁRAJÁNLAT

 

CATERING

 

SZÁLLÁS

 

FOTÓ ÉS VIDEÓ

 

AJÁNDÉKOK

 

BIZTOSÍTÁS

 

REFERENCIÁK